Hvem er vi

Børneuniverset er en institution bestående af 4 afdelinger - vores vuggestue grupper er placeret på, Asylgade 1 og Sydgaden 59, børnehaven på Studsgårdvej 25, samt førskolegruppen på Snejbjerg Skole i egne lokaler.

Vi har ca. 300  børn i alderen 0-6 år. Alle vores afdelinger er beliggende syd for Snejbjerg Hovedgade og med tilknytning til Snejbjerg Skoledistrikt.

Vi er ca. 65 ansatte i Børneuniverset, fordelt på pædagoger, medhjælpere, studerende, pedel og personaler i jobpraktik.

I kan se hvem vi har ansat i de forskellige grupper under fanebladet personale.

I børneuniverset lægger vi stor vægt på  respekt, omsorg, tryghed og bevægelse i forhold til børn, forældre og personalet, hvilket i hverdagen er vores udgangspunkt i arbejdet med børnene og samarbejdet med forældrene.

De 4 værdiord definerer vi på følgende måde:

Respekt

• At vi respekterer og anerkender hinandens forskelligheder
  •  At vi er ærlige og ønsker en åben og direkte dialog
  • At vi, børn, forældre og personale er imødekommende og åbne over for hinanden
  • At relationen mellem forældre, børn og kollegaer bygger på et fælles ansvar og gensidig social forståelse
  • At vi har et fælles ansvar, for at vægte institutionens sociale spilleregler samt værdier

Omsorg:

• At skabe et miljø, hvor der er mulighed for trivsel og udvikling for børn
  • At møde den enkelte med omsorg og empati
  • At styrke børnenes selvværd
  • At være nærværende i kontakten med børn, forældre og kollegaer