Trivsels pædagog

Trivselspædagog i Børneuniverset

Kære forældre.

Mit navn er Heidi Starcke Johansen, jeg er ansat i Børneuniverset som trivselspædagog. Jeg har været ansat her siden 2008, dog lige med en lille afbræk på halvandet år. Jeg har været uddannet pædagog, siden 2004 og i 2013 tog jeg efteruddannelsen som Akt pædagog.

I Børneuniverset er jeg ikke tilknyttet en fast gruppe, men sammen med ledelsen beslutter vi, hvilke opgaver jeg skal varetage. Det kan enten være hos en gruppe, der har brug for at der kommer nye øjne på, deres måde at arbejde på. Det kan også være omkring et barn, der i en periode kan have det svært.

Min måde at gå til en opgave på, er at kigge på de rammer barnet er i. Jeg tror på at alle børn gør det bedste de kan – men måske er det vi byder dem - svært for en stund. Derfor skal vi voksne, ændre på de omkring liggende ting for barnet. Altså, vil mit fokus ikke være at finde det, som barnet har svært ved, men tvært imod på de ressourcer barnet har og hvad vi voksne kan gøre for at få disse bedst muligt i spil og dermed få barnet i trivsel.

Min funktion vil ofte være at vejlede personalet til at opdage nye veje at gå, men i tilfælde vil jeg også være med i en gruppe i en periode. Hvis jeg arbejder med et bestemt barn, vil I forældre altid få besked omkring dette og I er altid velkommen til at kontakte mig på mail heid565c@dblit.dk

Heidi Starcke Johansen